Jaarverslag Koningsdag 2016

Jaarverslag 2015/ 2016 Oranjevereniging Middenmeer

De vereniging heeft een veelbewogen jaar achter de rug.

In 2015 heeft het grootste deel van het bestuur aangegeven te stoppen na de viering van Koningsdag, waarna er maar twee bestuursleden overbleven (Jürgen de Wildt en Lia van den Berg).
Als er niet genoeg nieuwe bestuursleden zouden aantreden dan hield de Oranjevereniging Middenmeer op te bestaan.
Maar gelukkig heeft zich een flink aantal mensen bereid gevonden de schouders er onder te zetten en is er in juni 2015 voor de eerste keer een vergadering geweest van het nieuwe bestuur.
Een extra ledenvergadering op 16 september was nodig om het een en ander officieel te bekrachtigen.

Het bestuur.
Jürgen de Wildt, voorzitter
Henriëtte de Caluwé, penningmeester
Lia van den Berg, secretaris
Daniëlle van Wieren, bestuurslid
Daniëlle van Vilsteren, bestuurslid
Marieke Westerlaken, bestuurslid
Nan Brouwer, bestuurslid
Remko Postma, bestuurslid
Tanneke van Wieren, bestuurslid

Jan Piet Bosma is hoofd bouwploeg. Het bestuur heeft 10 maal vergadert.

Sinterklaasactie
Op 28 november is er door een aantal bestuursleden en twee Zwarte Pieten een ledenwerfactie gehouden bij de plaatselijke supermarkt voor de deur. Dit heeft een 23 nieuwe leden opgeleverd.

Carnaval
Bijna het voltallige bestuur heeft goed zichtbaar meegedaan aan de carnavalsoptocht. Goed voor de PR.

Jantje Beton
Voor de eerste keer heeft de OVM ook in Kreileroord gecollecteerd. De totale opbrengst voor de vereniging was € 285,00

Sponsoring
Er is veel energie gestoken in het actief benaderen van mogelijke sponsoren. Dit heeft een mooi bedrag opgeleverd.

Voorbereidingen Koningsdag
De tent was weer besteld bij van Kammen en zij zouden de tent op 21 april komen opbouwen. Traditiegetrouw kwamen ze niet op de afgesproken tijd, maar daar keken we niet vreemd van op.
De bouwploeg onder leiding van Jan Piet en Remko heeft de handen flink uit de mouwen gestoken en het resultaat mocht er zijn, een mooie feesttent!
Omdat de tent vroeg neergezet was, zijn de voorbereidingen over meerdere dagen verspreid. Zondags met z’n allen de versieringen opgehangen, snoep ingepakt en prijsjes klaargemaakt.
Er moesten de laatste dagen voor Koningsdag nog diverse prijzen worden opgehaald bij verschillende sponsoren.

Nacht van de Koning
DJ Berry verzorgde de muziek en Theater Tetter deed de aftrap met het feest voor de kinderen. Alles is goed verlopen. Er kwamen veel mensen naar de feesttent en de sfeer zat er goed in.
De lotenverkoop tijdens de Nacht ging heel vlot, volgend jaar kunnen we meer loten proberen te verkopen.

Koningsdag
De dag begon al vroeg met het ontbijt voor de vrijwilligers. Onderwerp van gesprek was het weer, wat er niet goed uitzag. De voorzitter hakte de knoop om half negen door, de kinderspelen zouden binnen plaats vinden.
Improviseren dus! De dames van de spelletjes kwamen snel in actie en het werd een gezellige boel. De bingo voor de senioren week uit naar de Meerbaak, waar we alle medewerking van de beheerder kregen. Petje af voor iedereen die dit zo snel oppakte.
De taartenbakwedstrijd, nieuw dit jaar, bleek een groot succes. De taarten stroomden binnen.
Helaas kregen de kinderen en hun ouders tijdens de rondgang met versierde fietsen een bui regen. Jammer, maar het mocht de pret niet drukken.
De kinderspelen in de tent houden is goed bevallen, volgend jaar iets om over na te denken.
Ondanks het minder mooie weer was er toch belangstelling voor de vrijmarkt.
Ook nieuw dit jaar was het pannavoetbal. De jeugd maakte hier enthousiast gebruik van.
Helaas was er een ongelukje rond het pannaveld, Jason viel en brak zijn arm. Er was direct deskundige hulp en ’s avonds ontvingen we een foto van de pechvogel met de arm in rood-wit-blauw gips.
Het brandweerkorps van Middenmeer maakte compleet met brandweerauto zijn opwachting ter verhoging van de feestvreugde.
’s Middags gezellige muziek van het duo Take Two, met aansluitend de Go Round drive-in show. Ook de Playbackshow stond weer op het programma en aan het einde van de middag de puzzelrit voor auto’s.
Voor het nieuwe bestuur was het soms spannend hoe het allemaal zou verlopen, maar alles ging (bijna) perfect.

Dagen er na
Donderdag de versieringen en dergelijke uit de tent gehaald en hij was weer klaar om afgebroken te worden. Panna-benodigdheden teruggebracht en Pipowagen opgeruimd.Vrijdag tent afgebroken, onder leiding van van Kammen.

In dit verslag zijn nog heel veel klussen niet benoemd, die wel degelijk zijn gedaan.
De samenwerking tussen alle vrijwilligers verdiend een pluim, volgend jaar op dezelfde voet doorgaan!